Cookie lišta 2024
Pravidla pro práci s Cookies se opět mění. Google zavádí dva nové typy souhlasu, které ovlivní marketingové měření primárně pro Google Ads.
Co se děje a proč?
Od 1.1.2022 se cookies dělily do tří skupin:
- funkční - bez nich web nebo aplikace (bezpečně a správně) nefunguje,
- analytické - ty potřebujete pro analýzu návštěvnosti webu, aby jsme věděli, odkud a jak často na web lidé chodí, kolik času na něm tráví, na co klikají o co kde případně nefunguje,
- marketingové - tyto potřebujete pro zobrazování reklamních kampaní.
V březnu 2024 vejde v platnost předpis Digital Marketin Act (tzv. DMA). Ten nařizuje velkým společnostem působícím v Evropě jako Google, Meta (Facebook, ...) a další, aby nakládali s daty uživatelů pouze tak, jak k tomu dá souhlas sám uživatel.
Co se mění?
Evropa (mimo jiné) Googlu zakázala, aby data získaná z vlastních nástrojů (třeba Google Analytics, Google Ads, Nákupy Google, Google Play) jakýmkoliv způsobem spojoval, kombinoval a využíval bez výslovného souhlasu uživatele (návštěvníka webu).
Nově tedy Google a další potřebují jistotu, že mají souhlas ke zpravování dat a pak mohou využít své algoritmy naplno. Mohou pak návštěvníka webu lépe profilovat a doručit mu, v rámci nástrojů (Google Analytics, Google Ads…), cílenou reklamu.
Co to znamená v praxi?
V cookie liště přibudou dva další souhlasy, bez jejichž povolení nebudou správně fungovat Google kampaně:
- Odesílání dat – tímto souhlasem dá uživatel svolení, že můžeme odesílat uživatelské údaje do společnosti Google pro reklamní účely.
- Personalizovaná reklama – souhlas pro personalizovanou inzerci kontroluje, zda mohou být spuštěny procesy Google pro remarketing.
Základ se udělá automaticky?
Google automaticky nastavil dva nové souhlasy v Google Tag Manageru do přednastavených značek Google. Značky se tedy nově budou dívat i na tyto souhlasy a bez jejich svolení nebudou odesílat do Googlu žádná data.
Značky Google, u kterých nemusíte nic měnit:
Pokud v Google Tag Manageru používáte jiný způsob pro nasazení Google marketingových měření, bude nutné tyto souhlasy přidat ručně, aby se zajistila správná funkčnost!!
Co je potřeba udělat?
- Rozšířit Cookies lištu o nové dva souhlasy.
- Prověřit Google Tag Manager a případně upravit jeho nastavení pro využité těchto nových souhlasů
Máme znalosti i zkušenosti a rádi Vám je předáme.