Cookie lišta 2024

Pravidla pro práci s Cookies se opět mění. Google zavádí dva nové typy souhlasu, které ovlivní marketingové měření primárně pro Google Ads.

Co se děje a proč?

Od 1.1.2022 se cookies dělily do tří skupin:

  • funkční - bez nich web nebo aplikace (bezpečně a správně) nefunguje,
  • analytické - ty potřebujete pro analýzu návštěvnosti webu, aby jsme věděli, odkud a jak často na web lidé chodí, kolik času na něm tráví, na co klikají o co kde případně nefunguje,
  • marketingové - tyto potřebujete pro zobrazování reklamních kampaní.

V březnu 2024 vejde v platnost předpis Digital Marketin Act (tzv. DMA). Ten nařizuje velkým společnostem působícím v Evropě jako Google, Meta (Facebook, ...) a další, aby nakládali s daty uživatelů pouze tak, jak k tomu dá souhlas sám uživatel.

Co se mění?

Evropa (mimo jiné) Googlu zakázala, aby data získaná z vlastních nástrojů (třeba Google Analytics, Google Ads, Nákupy Google, Google Play) jakýmkoliv způsobem spojoval, kombinoval a využíval bez výslovného souhlasu uživatele (návštěvníka webu).

Nově tedy Google a další potřebují jistotu, že mají souhlas ke zpravování dat a pak mohou využít své algoritmy naplno. Mohou pak návštěvníka webu lépe profilovat a doručit mu, v rámci nástrojů (Google Analytics, Google Ads…), cílenou reklamu.

Co to znamená v praxi?

V cookie liště přibudou dva další souhlasy, bez jejichž povolení nebudou správně fungovat Google kampaně:

  1. Odesílání dat – tímto souhlasem dá uživatel svolení, že můžeme odesílat uživatelské údaje do společnosti Google pro reklamní účely.
  2. Personalizovaná reklama – souhlas pro personalizovanou inzerci kontroluje, zda mohou být spuštěny procesy Google pro remarketing.

Snímek obrazovky 2024-02-05 v 12.54.50

Základ se udělá automaticky?

Google automaticky nastavil dva nové souhlasy v Google Tag Manageru do přednastavených značek Google. Značky se tedy nově budou dívat i na tyto souhlasy a bez jejich svolení nebudou odesílat do Googlu žádná data.

Snímek obrazovky 2024-02-14 v 10.55.18

Značky Google, u kterých nemusíte nic měnit:

Snímek obrazovky 2024-02-14 v 10.57.03

Pokud v Google Tag Manageru používáte jiný způsob pro nasazení Google marketingových měření, bude nutné tyto souhlasy přidat ručně, aby se zajistila správná funkčnost!!

Co je potřeba udělat?

  1. Rozšířit Cookies lištu o nové dva souhlasy.
  2. Prověřit Google Tag Manager a případně upravit jeho nastavení pro využité těchto nových souhlasů

Máme znalosti i zkušenosti a rádi Vám je předáme.

Napište nám