Tvorba webu s rozvahou a rozumem
Proces tvorby nového nebo „přestavba“ stávajícího webu má své logické kroky, které vyžadují znalosti, zkušenosti a čas. Vše začíná přesným zadáním, pokračuje metodickým hledáním řešení, budováním webu i jeho obsahu a kontrolou, případně návrhem dalších úprav. Následný provoz takového webu je pak nekončící koloběh analýz a vylepšování. Jeden z důležitých bodů na počátku tvorby je také volba vhodné technologie, protože chybně vybraný základ (systém) může velmi rychle narazit na svá omezení a projekt ukončit.
1. Analýza a plánování
Na úplném začátku tvorby webu si musíme odpovědět na několik základních otázek.
- Pro koho je web určen a jakými cestami budou návštěvníci přicházet?
- Jaké jsou skutečné cíle webu? Zda je to například prodej nebo zprostředkování informací nebo kombinace obou?
- Jaká je konkurence a co dělá dobře a co špatně?
- Jaký máme rozpočet a časový plán?
- ...
Abychom mohli dát pravdivé a relevantní odpovědi musíme provést analýzu návštěvnosti stávajícího webu, pochopení chování návštěvníků při hledání i při samotné návštěvě web a přehled konkurence. Musíme zpravovat poměrně velké množství dat a z nich vyvodit správné závěry.
Výsledkem je komplexní zadání pro tvůrčí tým.
2. Návrh struktury, strategie
S komplexním zadáním můžeme hledat strategie, jak docílit požadovaných cílů. Součástí této etapy je návrh návštěvnických scénářů a s tím související struktura webu (vstupní a výstupní stránky).
Výstupy této etapy:
- stanovení klíčových metrik výkonu (KPI),
- definování cílového publika (cílových skupin),
- strategie pro vyhledávače (SEM),
- návrh struktury obsahu pro SEO a jiné kampaně.
3. Design UX a UI
Obsahová struktura webu musí být návštěvníkům dobře přístupná a musí vést k požadovaným cílům, tzn. konverzím. Proto věnujeme velkou pozornost návrh navigace a vlastně celého uživatelského rozhraní (UX) a nakonec i grafické zpracování (UI). Důležitým kritériem je samozřejmě branding, tzn. zapojení webu do corporátní nebo produktové identity.
Jaká je cesta ke správnému řešení?
- Návrh informační struktury webu,
- návrh wireframů všech typických stránek pro desktop i mobil,
- uživatelské testování prototypů,
- tvorba grafické koncepce webu za použití brand manuálu,
- aplikace designu typické stránky a připrava „style guide“,
- příprava grafických podkladů pro tvorbu šablon a stylů.
4. Technické řešení
Technologie rozhoduje o úspěchu. Výběr správného CMS a jeho propojení s dalšími systémy (sklady, účetnictví apod.) zásadně ovlivňuje budoucnost webu. Nevhodné řešení se může brzy projevit a vést až k nutnosti vytvořit nový web od základu. Proto volíme řešení, které odpovídají nejen plánované životnosti a očekávané návštěvnosti, ale především usnadňují správu obsahu a podporují váš růst.
Co přesně řešíme:
- implementace zvoleného technického řešení,
- kódování šablon (HTML, CSS),
- funkční grafické prvky (animace, JS),
- propojení s externími systémy (IS, platební brány, ...)
- nastavení měření návštěvnosti a plnění cílů,
- testování funkčnosti a bezpečnosti na různých zařízeních a prohlížečích,
- školení uživatelů.
5. Texty, obrázky, videa a SEO
Každý web má svůj obsah. Kombinace vhodných textů, fotografií, videí, grafů tvoří nejen dobrý „zážitek“ z návštěvy a směřuje návštěvníka ke splnění cílů, ale současně je základem pro umístění jednotlivých stránek ve vyhledávačích. Práce copywritera, fotografa a SEO specialisty je nezbytnou součástí tvorby úspěšného webu.
6. Spuštění, provoz, podpora
Závěrečnými kroky při uvedení webu do provozu jsou samozřejmě kontroly konzistence URL včetně přesměrování těch původních, prověření uživatelských funkcí, měření cílů a kontrola indexace ve vyhledávačích.
Všem projektům nabízíme provozní služby:
- technický dohled s garancí dostupnosti
- zálohování a obnova
- poradenství v oblasti on-line marketingu
- podporu uživatelů při správě obsahu
- implementaci zákaznických požadavků na rozvoj webu
- a další
Tím to ale nekončí.
Web musí žít. Mění se obsah a rozsah. Mění se i zákazníci a prostředí internetu. Proto je optimální v pravidelných intervalech opakovat celé „kolečko“ od analýzy návštěvnosti a tvorby strategie, přes úpravy UX i UI a samozřejmě modernizaci technického řešení.
Chcete úspěšný web?
Rádi pro Vás vytvoříme fungující internetové stránky nebo e-commerce projekt.